lauantai 6. marraskuuta 2010

Arcade Fire - Rococo


Täällä swift hei! Mulla ei ole omaa blogia monestakaan syystä. Mun muutaman viikon blogikokeilu päättyi siihen, että ryhdyin liian kriittiseksi omien tekstieni ja kuvieni suhteen. Vaikka lukijoita oli pyöreä nolla, en kestänyt olla "huomion keskipisteenä", joten sen takia All The Pretty Faces toimii luultavasti mun kohdalla paljon paremmin. Sulaudun joukkoon, ja voin leikkiä etten kirjoita muualle kuin turvalliseen Turrilaan.

Jos nyt haluatte kuulla pari detaljia musta ja mun elämästä, niin täältä tulee. Olen 19-kesäinen tyttö pääkaupunkiseudulta, ja vietän tällä hetkellä välivuotta työskennellen videovuokraamossa. Mun elämän täyttää töiden lisäksi ystävät, perhe, juhliminen ja tulevaisuudesta huolehtiminen. Mut saa iloiseksi monikin asia, ja arvostan todella paljon elämän pieniä iloja: piparminttujäätelö, rakkaan ihmisen lämpö, ulkona sydämensä kyllyydestä juokseva koira, "olet tärkeä"-viesti ystävältä keskellä yötä, pestopasta ja kana perjantai-iltana hyvässä seurassa... Rakastan musiikkia, vaatteita, kesäöitä, Tavastian Lauantaidiskoa, lunta, flow-tilaa, kirjoja, elokuvia, eläimiä, Jake Gyllenhaalia, tunnekuohuja ja mun päiväkirjojani. Inhoan keskellä katua hitaasti löntystäviä ihmisiä, päänsärkyä, komentelua, levottomuutta ja kiirettä.

Näin välivuotena mulle on osoittautunut tärkeäksi vain pysähtyä hetkeksi. Kolmesta eri yliopistosta tulleet hylkäyskirjeet saivat mut vajoamaan lattialle viime kesänä, ja suunnitelmissa oli lähteä ulkomaille, opiskella avoimessa yliopistossa tai mitä tahansa, kuhan välivuosi tulee käytettyä hyödyksi. Mutta sit tajusin, kuinka olen paahtanut täysillä 12 vuotta koulussa; ei mun tarvitse aina vain suorittaa. Välivuoden viettämisestäkin alkoi tulla jo pakkomielteistä pärjäämistä ja tehokkasta ajankäyttöä, mutta onneksi mun ajatukset vaihtoivat äkkiseltään suuntaa.

Mulla ei ole mitään suunnitelmaa tälle blogille mun omalta osaltani. Kirjoittaminen on mulla verissä, sen tiedän. Mutta en ole varma vielä mun aiheista ja teemoista. Ehkä vain taistelen mun musertavaa itsekritiikkiä vastaan ja yritän olla vain oma itseni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti