maanantai 8. marraskuuta 2010

Oli järki mennyt syksyn myötä

Mua vähän masentaa; nimittäin marraskuu. En ole varmasti ainoa. Ok, tänään maassa oli hennosti lunta täällä eteläisessäkin Suomessa, mut ei enää. Uskaltauduin päivän aikana kerran ulos pissattamaan koiraa, ja kirosin mustaa jäätä, joka verhosi asfalttia. Ei mun töppösillä selvitä hengissä tollaisista keleistä. Lisäksi olen tulossa neljättä kertaa kipeäksi nyt kesän jälkeen, neljältä tuli jo niin pimeää etten näe valoisasta huoneesta enää ulos ja se pienikin energia, jota mulla oli valui hukkaan koneella istuessa ja hyppiessä levottomana Karvaturreista Facebookiin ja takaisin.

Siksi mä ajattelin muistuttaa itseäni, että tähän tilanteeseen on ratkaisu: musiikki ja tanssiminen!







Levottomuuden, turhautumisen ja ärsyttävän fiiliksen iskiessä stereot täysille ja parhaat mielialankohottajabiisit soimaan. Verhot kiinni ja bäng, hyvä fiilis tulee kuin itsestään tanssiessa.
Mun mielestä ihan kaikkien pitäis vähintäänkin kokeilla tätä; voisin määrätä jokaiselle reseptinä ihan kaikkiin marraskuun aiheuttamiin oireisiin tanssimista yksin hyvien biisien tahtiin vähintään parisen kertaa viikossa. Joo ehkä tää on vähän kliseistä, mut ette voi kieltää positiivisia vaikutuksia.

(Myös lämpöiset leffaillat tai oho-katsoin-koko-tuotantokauden-illat ovat hyväksyttäviä hoidettaessa marraskuualakuloa.)

2 kommenttia:

  1. Tanssiminen on oikeesti tosi hyvä keino! Myönnän harrastavani sitä melko usein itsekseni ja toimii hyvin syksyterapiana, vaikka tykkäänkin tosi paljon pimeistä syysilloista! Sade on vain ainoa, joka masentaa mua.

    VastaaPoista
  2. Kun katsoo ulos tällä hetkellä (se kuuluisa Etelä-Suomen lumimyrsky) niin hitto vie, mä lukittaudun koko talveksi huoneeseeni tanssimaan...

    Biiseille peukkua, erityisesti Let's Go Surfingille!

    VastaaPoista