sunnuntai 21. marraskuuta 2010

Usko eiliseen

En aina itsekään ymmärrä itseäni, ja tänään on taas tällainen ihmettelypäivä. Miten mä en ole aiemmin tullut kuunnelleeksi The Beatlesia?!

The Beatles on toki nimiä, joita ei ole millään voinut välttää täysin. Yesterday tuli tutuksi peruskoulun musiikintunneilla, sillä sitä tuli varmaan lauleskeltua kaikkein eniten. Myös Let It Be, Help!, Here Comes The Sun ja monet monet muut The Beatlesin kappaleet ovat erinäisistä syistä käyneet ainakin jossain määrin tutuksi.
En ole kuitenkaan koskaan pysähtynyt kuuntelemaan näitä kappaleita sen kummemmin. Ne on olleet vaan jonkun joskus kauan sitten olemassa olleen, klassikoksi nousseen bändin kappaleita. "Jotain ikivanhaa musiikkia - plaah!"

En tiedä mikä sai mut tänään kirjoittamaan Youtuben hakukenttään "The Beatles" ja painamaan enteriä, mutta niin vaan kävi. Eika aikaakaan kun huomasin viettäneeni jo pitkän tovin The Beatlesin parissa. "Hei, näähän on oikeasti loistavia!" Loistavakaan ei tosin tunnu riittävän kuvaavalta sanalta The Beatlesin kohdalla.

Mua alkaa pikkuhiljaa epäilyttää ilmaisun "Rakkautta ensi silmäyksellä" todenperäisyys. :D Itse huomaan ainakin musiikin kohdalla lämpeneväni usein vähän liiankin hitaasti. The Beatlesin osalta siihen meni semmoset parikymmentä vuotta. Okei, ei ehkä ihan, mutta vähintään 12 vuotta.

Älkää sortuko samaan mihin mä kaikki nämä vuodet aiemmin, vaan nyt jokainen pysähtyy hetkeksi kuuntelemaan. Saanko esitellä: The Beatles!

Help!

Please Mr. Postman

Yesterday

P.S. The Beatlesin ystävät, vinkatkaas mulle bändin parhaita kappaleita!

6 kommenttia:

  1. spotifyn kautta ei beatlesia löydy, mut otin jonkun beatles tribute bandin :D

    VastaaPoista
  2. hienoa kun löysit beatlesin, se on hienoin bändi kautta aikojen! (ja pohja melkein kaikelle nykymusiikille) <3 kun rakastut siihen kerran, et pääse ikinä irti!

    VastaaPoista
  3. Spotifysta ei tosiaan löydy The Beatlesia. Kasvatin joululahjalistaani kohdalla "joku The Beatles -kokoelma tmv.", jottei tarttis aina Youtubeen turvautua. :D

    The Beatles vei nyt kyllä tosiaan täysin mennessään. Me likes. ♥

    VastaaPoista
  4. Oikeesti ihminen, sait mut heti hymyilemään kun turrilasta lueskelin tätä sun Beatles-ihastustas :D oon tosi onnellinen sun puolestas, että Beatlesit löysit (: itse oon ollut bändin semmonen pienimuotoinen fani 4. luokkalaisesta asti, tai no oon eniten aina tykänny Johnista ja Paulista kyllä ^^ ja tottahan mult löytyy öö.. 2 tai 3 Beatlesin kokoelma levyä ja 1 John Lennonin levy \o/
    pro minä :D

    VastaaPoista
  5. Mä haluisin kovasti tykätä Beatlesista mut en vaan saa siitä sitä otetta :D Tottakai niilläkin on joitakin hyviä (ja muutama loistavakin biisi) mutta mun mielestä ne vaan on vähän yliarvostettuja.

    VastaaPoista
  6. Saana, mie ajattelin aiemmin samalla tavalla. :D Joudun näköjään (jälleen kerran) nielemään ylpeyteni ja vetämään sanani takaisin.

    VastaaPoista