maanantai 8. marraskuuta 2010

Unettomuutta, omaatuntoa ja jaksamista

Mun omatunto on erittäin herkkä järkkymään ja tunnen helposti huonoa omatuntoa ihan mitättömien ja mulle kuulumattomien asioiden takia. Esim. musta saattaa tuntua pahalta jos sisko unohtaa vaikkapa lapaset kotiin. Siis eihän se mitenkään mulle kuulu että mitä se muistaa, mutta tulee huono omatunto siitä etten muistuttanu sitä asiasta!

Pahimmat on ehkä semmoset, että on luvannu tyhjentää tiskikoneen, täyttää pyykinpesukoneen, imuroida, vaihtaa lakanat, viiä koirat ulos, laittaa koirille ruoat valmiiksi, jos jonkun toisen olisi pitänyt tämmöinen homma hoitaa mutta ei itse kerkiäkään ja sitten UNOHDAN. Oon oikeesti mieletön pahvi tämmösessä, jos katon telkkaria ja joku lähtee kotoonta ja huikkaa mulle että tyhjääppä tiskikone mun puolesta niin tasan en muista asiaa enää puolentunnin päästä, mutta en viiti hetikään sitä tehdä, koska ohjelma on kesken.

Sit on tää koulu, köhköh nytkin oon kotona vaikka pitäs olla koulussa. Okei, en mä ihan huvin vuoks koskaan oikeestaan oo lintsannu. Nytkin sain viimeyönä unta vasta kahen jälkeen ja heräsin neljän jälkeen enkä enää saanu unta kun yheksältä, jolloin nukuin viel kolme tuntia lisää. Jos ois ollu jotain semmosta ainetta josta en oo jo valmiiks yli 8h edellä muita, niin oisin varmaan menny, mutta en jaksanu mennä sinne noin vähillä yöunilla olemaan vielä enemmän edellä. Musta tää oli ihan hyvä selitys tälle mun poissaololle? Sitäpaitsi nyt voin viiä koirat ulos ja harrastaa itekin vähän liikuntaa, jopa kuvata ja ehkä siivotakin ja katella huomisen koulujuttuja vähän etukäteen.

Nyt mulla alkaa koulussa aika rankka jakso, sillä toimimme kuorosodassa kuoro-avustajina ja pääsemme seuraamaan läheltä tv-ohjelman tekoa. Lähes jokainen viikonloppu pe-su menee klo 9:00-21:00 sitten nelosen studioilla ja tässä samalla käydään sit myös viikot koulua. Joitain arkivapaita meillä on, mutta nyt esimerkiksi on 15 päivän putki ilman yhtään vapaapäivää. Onneksi sekaan mahtuu ainakin yksi vain neljän tunnin koulupäivä jolloin saa vähän levähtää mutta yhtäkään aamua jolloin saisi nukkua ei tuohon kahteen viikkoon mahdu.

Nykysellä elämänrytmillä, noin kuuden tunnin yöunilla, silloin tällöin vähän syömisellä ja minimiliikunnalla en varmaan jaksa, alkaa vaan suututtaa ja sit oon kurja. Päätin nyt sitten taas pyhästi tosi monennetta kertaa elämässä että NYT alan menee aikasin nukkumaan, katon et syön tarpeeksi hyviä ruokia joista saan paljon kaikkea tarvittavaa, ei mitään tyhjää roskaa joka vaan täyttää mahan ja lisäksi harrastan hikiliikuntaa kunnolla ja tarpeeksi.

Nukkumaa pitää nyt aluksi mennä viimeistään klo 23, koska mä otan tämmösen pehmeen laskun :D. Mut koitan hivuttaa sen tonne kymmeneen jossain välissä. Aamupalaksi on pakko syyä ainakin yks ruisleipä ja tehä jokapäivälle mukaan kaks hyvää eväsleipää tai joku hedelmä, koulun jälkeen pitää syyä vähän enemmän kun kaks hapankorppua ja iltapalakin pitää syyä. Yritän kans juua paljon vettä, että iho vähän paranis tästä. Kunnon lenkille pitää lähteä aina kun tulen ennen pimeää kotiin ja aina ennenkun pesen hiukset, pyrin pelaamaan In The Groovea ainakin puolituntia. Pyrin myös venyttelemään aina ennen nukkumaanmenoa semmosen mukavan koko kropan venyttelyrutiinin, johon menis ehkä 20min-puoltuntia.

Koko "dietin" tarkotuksena olisi että mulla on parempi ja virkeempi olo, esim eilen totesin kaupassa Jussille että: "voisin alkaa käyttää jotain huumeita et oisin pirteempi". Jes. PS. Jussi on mun poikakaveri. Siksi tähän lisätään myös pakollinen tunnin kitara/pianohetki ainakin kaksi kertaa viikossa, koska vaikka joka kerta menee hermo, ajattelen että se on silti mukavaa hyvinkäytettyä aikaa ja mulle tulee aina hyvä mieli kun teen jotain "luovaa". Piirtämään en itseäni pakota, koska siitä tulee vaan paha mieli pakotettuna, enkä pakota itseäni lukemaankaan, koska sekään ei oo vähään aikaan hutsittanu.

Tämän lisäksi sisko heitti mulle haasteen. Iskä osti tänne tommonen Abswingin vai mikä lienee tommonen keikkumislaite, koska sen selkä on huonona ja se ajatteli et toi vois auttaa. Oon aina ollu hoikka ja sisko aina kehottais mua tekee  ees vähän vatsalihaksia tai jotain, koska kuulemma saisin sixpäkin näkymään niin pienellä vaivalla kun rasvaa ei vatsasta kyllä kamalasti löydy. Nyt sit ton laitteen tultua se ehotti että keikkuisin sillä 10min joka päivä ja katotaan kuin monen päivän jälkeen alkaa vatsassa näkymään muutosta. En kuitenkaan voi tätä haastetta ottaa vielä vastaan, koska laitteen selkäkappale hinkkaa inhottavasti juuri tuoretta tatuoitua kohtaa, joka ei tee sille ainakaan hyvää. Joten vatsalihaksia alan leipomaan ehkä vasta viikonpäästä.

Tänään heräsin ja kävin syömässä tomaatin, jee :D. Juon vielä lasillisen vettä ja sitten lenkille! Lenkin jälkeen teen lounasta, jonka jälkeen koulujuttuja ja illalla luvassa sitten in the groovea. Voisin ottaa tähän juttuun mukaan ton kiloklubin, joka on aika kätsy juttu. En vaan ikinä jaksa täyttää sitä viikkoa pidempään :D.

Mutta semmosia tänään, voin tulla tänne aina ilmottelemaan että miten mun terveellinen elämäntapa sujuu, saa kans alkaa lyödä vetoo et millon lopetan koko touhun :D.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti