sunnuntai 7. marraskuuta 2010

sinä olet upea päätä särkee se on totta

eilen mietin sinua niin kuin mietin ennen  
näin Casablancan näin sen ensimmäisen kerran
kun valot syttyivät tyhjään teatteriin
huusin: sota on päättynyt palatkaa Pariisiin!

Heippa, olen Juulia, turrilassa liikun ihan omalla nimelläni. Liityin turreihin vuoden 2004 joulukuussa, eli kuusi vuotta tulee pian täyteen, hui miten aika kuluu! Ikää mulle tuli lokakuun viides täyteen 15. Seuraavan kerran siis saa onnitella vasta reilun vuoden päästä.

they found an empty bottle on her windowsill
the day her mother lost her sleeping pills
she was sick and tired of being invisible
hard to see in color when you' re miserable

Veronika, Saint Veronika
you can not leave this world behind
so be strong enough to hold on to us
we' re still here right by your side

Asun Keski-Suomessa, tarkemmin sanottuna Jämsässä. En tykkää yhtään asua täällä: ennen mietin, että en haluaisi muuttaa esimerkiksi vanhempien töiden takia minnekään, koska kaikki kaverit on täällä, mutta nykyään oon vähän toista mieltä. Ei mulla taida olla kuin pari sellaista kaveria, joita ilman en oikeasti pystyisi elämään, ja selviän mainiosti vaikkei joka päivä nähtäisikään. Kyllä mulla kavereita on, paljonkin, seurasta ei koskaan ole puutetta esimerkiksi koulussa, mutta vapaa-ajalla mua haluaa niin harva nähdä että olen jo ihan kyllästynyt koko touhuun. Täällä sä joko juot viikonloput tai olet kotona: en harrasta ensimmäistä vaihtoehtoa kovin aktiivisesti enkä etenkään käy jossain kämysissä bileissä amiskundien kanssa.

say it ain' t no so
I will not go
turn the lights off
carry me home

late night, come home
work sucks, I know
she left me roses by the stairs
suprises me let me know she cares

Olen tosiaan nyt ysiluokalla, eli enää reilu lukukausi ja pääsen peruskoulusta. Suuntana on Jämsän (...) lukio, tosin vieläkään en lakkaa toivomasta, että muutettaisiin pois, pääsisin muuttamaan itse pois tai jotain. Mutta tuskinpa porukat lämpenee ainakaan viimeiselle vaihtoehdolle, ekasta on ollut joskus puhetta, mutta tuskin sekään toteutuu... Huoh, tylsä ja epäreilu elämä. Haluaisin päästä johonkin parempaan lukioon, kun tähän jonne pääsee jollain kutosen-seiskan keskiarvolla: oma keskiarvoni oli viime todistuksessa 9.1. Turhauttavaa!
Perheeseeni kuuluu vanhempien lisäksi isosisko, kaksoisveli ja isosiskon perhe, johon kuuluu hänen aviomiehensä ja kaksi lasta, 4- ja 1,5- vuotiaat. Lisäksi omistan espanjanvesikoirauroksen nimeltään Voitto, virallisesti FI MVA Caraydan Destino Paraiso. Voitolle pidän tosiaan ihan omaakin blogia. Harrastan Voiton kanssa agilityä, tokoa, koiranäyttelyitä ja toisinaan myös esimerkiksi teen esineruutuja, verijälkiä tai muuta. Voitto on ehdottomasti se osa elämästäni, jota ilman en todellakaan selviäisi. Mun rakas ♥

Luonteeltani olen sellainen aika iloinen ja ystävällinen, mutta jos en tykkää jostain, osaan kyllä olla todella vittumainen ja ärsyttävä, vaikka pyrinkin välttämään sitä... Olen aika omapäinen ja facebook-ryhmä I' m right, you' re wrong. la la la la I can' t hear you kuvaa luonnettani tosi hyvin :D Osaan olla myös porukan pelle, ja lähden tosi helposti tyhmiin juttuihin mukaan ja keksin niitä myös itse. Pääsen puhumalla aika hyvin hankalista tilanteista pois. Moni varmaan luulee, että olen tosi huomionhakuinen tai jotain, vaikken todellakaan ole sitä. Mä vaan olen luonteeltani melko äänekäs, eikä mua vaan saa seinäruusun muottiin. Oon kunnianhimoinen ja jännitän kaikkea tosi paljon. Asenteeni esimerkiksi näyttelyihin mennessä on vähän sellainen, että miksi tänne tultaisiin jos ei haluta menestyä? Älkää ottako väärin, en mä suutu tai loukkaannu tai hauku tuomaria jos ei menestytä, vaan on enemmänkin asenteella että jaa tällainen näyttely tällä kertaa!, mutta parhaani yritän tietty aina kehässä. Oon vähän pessimisti aina, mutta kun pessimistihän ei pety.

ei tunnu missään
olen matkalla taas
olen matkalla sinne
olen matkalla takaisin sinne
minne kerran toivotit minut

kun minulta viedään kaikki
autan kantamaan
kevyesti nousee askel
autan kantamaan
ja kun lopulta kaadun
teen sen näyttävästi

Olen harrastanut kitaran soittoa ja bändikurssia, joten musiikki on iso osa elämääni. Lempibändini on ehdottomasti Scandinavian Music Group. Muuten lempibändejäni on aika hankala nimetä, koska kuuntelen musiikkia tosi laidasta laitaan, ja jonkun biisien tekijöiltä en tykkää mistään muusta kun siitä yhdestä tietystä. SMG ei kuitenkaan petä koskaan. Tykkään myös esimerkiksi Eppu Normaalista, Stone Sourista, Coldplaystä, Sara Bareillesista, Katy Perrystä, Goo Goo Dollsista... Näitä on liikaa!

Olen rakastanut koiria aina, ihan aina. Pienenä touhusin paljon kummieni sheltin kanssa, Bobbyn (1989-2004) ja sen jälkeen Vertin (2004->). Veljeni kummeille tuli vuoden 2005 kesällä espanjanvesikoirauros Toivo, ja sen kautta tutustuttiin perroihin. Vuonna 2007 kävin 4H- yhdistyksen dogsitterkurssin, ja kuuluin 4H- yhdistykseen dogsitterjuttujen takia vuoden 2009 loppuun saakka. Sitten riitti, kun en hommia kuitenkaan yhdistyksen kautta kovin paljoa saanut: täällä ei kuitenkaan asu hirveästi koiria, ja mulla ei juuri ole resursseja ottaa hoitokoiria kotiin hoitoon. Kuitenkin toimittuani dogsitterinä reilun vuoden sain vanhemmiltani viimein luvan omaan koiraan. Voitto on syntynyt 28.09.2008 ja muutti meille marraskuun lopulla 2008. Voitto on ihan huipputyyppi: iloinen, ystävällinen, sopeutuva ja aina valmis touhuamaan harrastusten parissa. Toinen koira mulla olisi haaveissa ensi vuonna, se tulee olemaan saman rodun edustaja ja samalta kasvattajalta kun Voittokin.

Koirista vielä sen verran, että olen tosi kiinnostunut eri koulutusmenetelmistä, harrastuksista, sairauksista, luonteista, roduista, piirteiden periytymisestä ja kaikesta mahdollisesta, tiedonhaluni näissä asioissa on tosi suuri.

you' re simply the best
better than all the rest
better than anyone, anyone I' ve ever met

I' m stuck on your heart
I hang on every word you say
tear us apart, baby I would rather be dead

Virtuaalikoirista. Olen pitänyt kolmea isompaa kenneliä: Sagabellan, joka tunnetaan ehkä paremmin Émeraudena toimi 2004-2008 kasvattaen pehkoja ja nahkoja, Geewas aloitti vuoden 2007 tietämillä nimellä Taikatiimi ja kasvatti kaikkia rotuja, Rock on toimi vuosina 2008-2009 ja kasvatti espanjanvesikoiria. Nykyään en omista virtuaalikenneliä, mutta nuo isoimmat kennelini tunnetaan vieläkin suht hyvin virtuaalimaailmassa ja kasvatustyötäni on nykyistenkin koirien taustalla näkyvissä, mihin olen erittäin tyytyväinen. Virtuaalikoirien pariin en kuitenkaan ole palaamassa.

Yritän kirjoitella tänne suht aktiivisesti mietteitäni, mutta luvassa on ehkä joskus ihan omakin blogi, jonne tulee sitten enempi asiaa ja mietteitä varmaan vaatteisiin ja muutenkin ulkonäköön liittyen. Saas nähdä!

ps. biisilainaukset tekstissä:
Scandinavian Music Group - Casablanca
Billy Talent - Saint Veronika
Blink 182 - All The Small Things
Scandinavian Music Group - Näin Minä Vihellän Matkallani
Tina Turner - Simply The Best

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti