keskiviikko 10. marraskuuta 2010

Vainajia ja sekasortoisia huoneita

Iltaa!

Koska tää kuva on näin kiva ja mun seuraava aihe on niinkin vakava kuin kuolema (ei hätää, tää ei oo kuitenkaan kilometrin pituinen postaus vain kuolemasta:D), mä löpisen nyt jotain ihan turhanpäiväistä tähän alkuun.
... Okei, sit asiaan.

Mä aloitin aamuni tänään tosi pirteästi: kävin uskonnonryhmän kanssa Turun hautausmaalla, jonka yhteydessä toimii kaikki vainajien säilytykset ja tuhkaukset sun muut. Pääsin sit kävelemään vainajien sekaan pakastimeen (toki vainajat olivat arkuissa emmekä nähneet ketään jähmettyneenä tuijottelemassa) ja kaiken huippu, mä katsoin palavaa ihmisruumista.

Siinä näkyi enää pääkalloa ja rintakehää. Jonkun rakas läheinen siellä paloi, joten voitte kyllä kuvitella että se oli aika pysähdyttävää. Ei mua sinänsä ällöttänyt tai inhottanut katsoa sitä, mutta hiljaiseksi se kyllä veti.

Koko vierailu oli kuitenkin tosi mielenkiintoinen. On hyvä tietää miten asiat siellä oikeasti toimivat, miten sun rakkaasta pidetään sitten heidän puoleltaan huolta. Kertoja painotti meille, että vainajoista huolehditaan hyvin tarkasti, eikä sekaannuksia ole käytännössä koskaan. Hän myös kertoi sitä, että hänen työnsä pitää ottaa työnä, ja mustaa huumoria heillä käytetään rutkasti. Ei sitä ilman pärjäisi. Koska he ovat myös omaisille se "työn toimeenpanija", heidän tulee osata olla ottamatta kuolemaa liian henkilökohtaisesti, vaikka se järkyttävä tapaus olisikin (kuten lapsi tai nuori). Kuitenkaan liian kylmettynyt kivikasvo ei saa olla: tunteet ovat terveen ihmisen merkki. Kyllä hänelläkin on muutaman kerran tullut itku silmään, mikä on aivan luonnollista.

Mut et semmonen aamu mulla!

Mun ja Mustin Ikea-tyyli --->
Päivemmällä kävin hoivaamassa sairasta poikaystävää, raukka on viidettä päivää korkeassa kuumeessa, ja sit kävin Ikeassa teillekin tutun Mustin kanssa. Ja tästä pääsenkin oivasti otsikon toiseen aiheeseen, eli sekasortoiseen huoneeseen...

Mä en ole koskaan pitänyt mun huoneesta. Muutettiin tähän 2003, siitä asti oon inhonnut mun huonettani. Ällöt siniset seinät, ja rumat kalusteet sekä väriltään (semmoinen hirveät männynväriset) että muotoilultaan. En oo jaksanut tehdä asialle mitään, ja nyt sit yhtäkkiä oon pamahtanut vaikka tuun asumaan kotona enää alle vuoden verran... Huoh. Tän päiväisen Ikeareissun jälkeen olin 90€ köyhempi ja Bonsai-puuta ja Expedit-hyllyä ja muuta pikkusälää rikkaampi :D Ostin semmoisen tarjouksessa olevan neljän lokeron valkoisen Expeditin, mikä on mun mielestä aivan ihana. Hommaan sellaisen isoimman mahdollisen heti kunhan lopultakin muutan pois, mutta nyt mun huoneeseen mahtuu vaan toi pikkuinen 79cm x 79 cm.

Mutta voitte kuvitella miten hirveä mun huone nyt vasta onkin :-D Tommonen hieno, uusi juttu keskellä kaikkea sitä kauheaa likaista männynväriä ja sinisiä seiniä, hallelujaa vaan... Oonkin miettinyt et pitäis maalata seinät valkoisiksi, vois olla vähän parempi. Se myös lisäisi tän kämpän myyntiarvoa. Asun siis äidin ja siskon kanssa, ja asunto on meidän kaikkien kolmen nimissä - mun sisko täyttää ens kesänä 18 ja saadaan sit vasta myydä koko asunto ja muuttaa kaikki omillemme. Mut kätevä puoli tässä on se, et mulla on tosiaan kolmasosa asunnon myyntirahoissa takataskussa kun muutan, eli oon oikea rich bitch, jes. Kyllä tästä kämpästä aika reippaasti rahaa saa, hyväkuntoinen 4h+vh+k+suihku/wc+parveke, 73m2 (joskin vaikuttaa paljon isommalta fiksusti käytettyjen neliöiden takia) ja sijainti aivan loistava. :D

Oho, tipuinpa pois aiheesta! Se mun huone. Joo. Köh. En kehtaa edes ottaa kuvia. Niin järkyttävä sekamelska se just on. Mutta en malta oottaa et pääsen muuttamaan omaan kämppään ja sisustaa sen just sellaiseksi kuin haluan! Semmoinen selkeä, yhteinäinen, pehmeä, rauhoittava ja kotoisalla ja lämpimällä tavalla modernihko kokonaisuus afrikkalaistyylisillä yksityiskohdilla olis aika unelma. Tummaa puuta ja hämyisiä valoja ja lämpimiä, luonnonläheisiä värejä kuten punaista ja oranssia piristyksenä, valkoinen kuitenkin päävärinä. Mun pää ihan vilisee ideoita, muuttoa ja kämppää odotellessa:)

Tulipas ristiriitainen (huono) postaus. Aloitan kuolemalla ja sit päädyn niinkin pinnalliseen asiaan kuin sisustukseen. Jippii :D

<--- Ikean jälkeen mentiin hengailee Mustin ja muiden kanssa Hansatorille. :--)
Mut mulla alkaa huomenna sunnuntaihin asti kestävä EYP-istunto (European Youth Parliament). Tosin en mä kyllä EYP:hen kuulu, mutta kun se järjestetään koulussa jonka tilat tunnen niin oon siellä auttamassa järjestelyissä:) Sunnuntaista maanantaihin meillä yöpyy kolme ukrainalaista, joten jännää tulee olemaan koko viikonlopun ajan! Mut tuleepahan heräteltyä enkun puhetaitoja taas (luojan kiitos mun ei tarvia osallistua poliittisiin keskusteluihin, mitkä ovat EYP:n tärkeimpiä asioita :D).

Et tuskin nähdään ennen maanantaita, jos silloinkaan :I Muistakaa muakin ja laittakaa ihmeessä lisää noita kymmenen onnen hetken listoja, niitä on ollut tosi kiva lukea!

Vi ses ja hyvää viikonloppua :)
- Maisa

(kuvituksena jotain totaalisen random-kuvia, kaikki täältä - on muuten mahtava sivu, käykää ihmeessä kurkkaamassa!)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti